Dodatkowa godzina języka angielskiego, dla uczniów potrzebujących
wsparcia w nauce - wtorek godz. 9.00.Zapraszam
.....................................................................................................................
Dear Students,
Thank you all for this year’s work.
Have a nice and happy holiday
with lots of smile and joy.
Stay healthy and safe, take a rest
and come back in September
with fantastic holiday memories.
Your English teacher
POWTÓRZENIE CZASÓW - DOKUMENT WORD
15.06-25.06.2020
LEKCJE POWTÓRZENIOWE
8.06 - 12.06.2020
Lesson 1, 2
Subject: Revision and consolidation of material from class VI.
Powtórzyć słowniczki do wszystkich rozdziałów w podręczniku, gramatykę str. 94-103 w zeszycie ćwiczeń oraz rozmówki we wszystkich częściach "C" podręcznika.
Lesson 3
Subject: Extra culture: "Białowieża forest"
Podręcznik, str. 122- 123. Wykonać notatkę o Białowieskim Parku Narodowym.
Przesyłają osoby, które nie uczestniczą w lekcjach online.
1.06-5.06.2020
Nauczyć się wszystkich słówek ze słowniczka str. 112 (podręcznik).
Kto uczestniczy w zajęciach online - nie trzeba nic przesyłać.
Jedynie osoby, które nie uczestniczą w zajęciach online,
proszę o przesłanie z.ćw. str. 78-79.
Lesson 1
Subject: The natural world - exercises.
Zeszyt ćw. str. 76-77
Lesson 2, 3
Subject: Revision and consolidation of unit VIII. Self-evaluation.
Z.ćw. str. 78-79.
25.05 - 28.05.2020
Nauczyć się jednego dowolnego dialogu ze str. 108 na pamięć
oraz czyt. i tł. str. 108.
Podręcznik str. 107; 108-109
Zeszyt ćw. str. 75
Lesson 1,2
Subject: First conditional. Pierwszy tryb warunkowy.
Zdania warunkowe typu I oznaczają warunek możliwy do spełnienia w przyszłości lub teraźniejszości.
Zdanie okolicznikowe Zdanie główne
If/When + Present Simple, czas przyszły (Future Simple) /
lub tryb rozkazujący
/can/may/must
+ bezokolicznik bez "to"
If you join the robotics club, you will build a robot.
Jeśli zapiszesz się do klubu robotyki, zbudujesz robota
If mum gives Tom pocket money, he will buy a toy dinosaur.
Jeśli mama da Tomowi kieszonkowe, on kupi zabawkowego dinozaura.
If mum doesn't give Tom pocket money, he won't buy a toy dinosaur.
Jesli mama ne da Tomowi kieszonkowego, on nie kupi zabawkowego dinozaura.
If they clean the pool, they will swim here.
Jeśli wyczyszczą basen, będą tutaj pływać.
If they don't clean the pool, they won't swim here.
Jeśli nie wyczyszczą basenu, nie będą tutaj pływać.
Unless they clean the pool, they won't swim here
Jeśli nie wyczyszczą basenu, nie będą tutaj pływać.
Lesson 3
Subject: Come rain or shine - listening, reading and speaking.
Przepisać rozmówki"Phrase book" str. 108 i przetłumaczyć.
18.05 - 22.05.2020
Zeszyt ćw. str. 72 - 74 - nie przesyłać.
Lesson1
Subject: Susie's Nature Blog
Przepisać: rośliny i ich uprawa; zwierzęta - str. 112 ( i nauczyć się) - nie przesyłać.
Napisz wpis na swoim blogu przyrodniczym "My Nature Blog - In my garden" Opisz rośliny i zwierzęta (ptaki, owady itd.) żyjące w Twoim ogrodzie (może to być ogród wymyślony) (50 -120 słów) - do przesłania.
Wzór- podręcznik, str. 104.
Lesson 2
Subject : Zero type conditionals. Zdania warunkowe typu "0".
Zdania warunkowe składają się z dwóch części:
(1) zdania okolicznikowego, rozpoczynającego się od spójnika "if" /"when"
i wyrażającego pewien warunek
oraz
(2) zdania głównego, które opisuje skutki spełnienia bądź niespełnienia tego warunku.
Zdania warunkowe typu "0" odnoszą się do prawd ogólnych i praw przyrody.
Zdanie okolicznikowe Zdanie główne
If/When + Present Simple, Present Simple
If you heat water to 100 degrees Celcius, it boils.
Jeśli podgrzewa się wodę do 100 stopni Celcjusza, ona wrze.
If you heat ice, it melts.
If you study hard, you learn a lot.
Lesson 3
Subject: "That's rubbish!" - reading, speaking and writing about pollution.
Przepisać słówka: ochrona środowiska i krajobraz - str. 112 (i nauczyć się) - nie przesyłać.
Do przesłania
Na podstawie tekstu ze str. 106 napisz od 50 do 120 słów na temat:
"The problem of rubbish and how to solve it"
- wymień zaśmiecone miejsca,
- negatywne skutki zanieczyszczenia,
- jak rozwiązać ten problem (jak pomóc środowisku).
11.05-15.05.2020
Termin na przysłanie pracy domowej: do 16 maja.
Lesson 1
Subject: Revision of unit 7: "It's a material world".
Zeszyt ćw. str. 70-71 - przesyłają osoby, które nie uczestniczą w zajęciach online.
Lesson 2
Subject: Self -evaluation from unit VII.
Str. 96-97 podręcznik.
Ćw. 5 str. 97 - ogłoszenie, min. 50 słów - przesyłają wszyscy.
Lesson 3
Subject: Explorers' Club: "Materials"
Podręcznik str. 100; z.ćw. str. 93.
Do przesłania (wszyscy):
1. Describe different materials used by humans in the past and nowadays. Which of them do you like most and how are they used in your life?
Opisz różne materiały używane przez ludzi dawniej i dziś. Które z nich lubisz najbardziej i jak one znajdują zastosowanie w Twoim życiu ( na podstawie str.100, 50-120 słów).
Dla ochotników:
2. * Projekt "Materials in your home" str. 101.
PROJEKT UCZNIA KL. VI - Kacpra
"MATERIALS IN YOUR HOME" - poniżej aktywny link
MATERIALS IN YOUR HOME
4.05 - 8.05
Lesson 1
Subject: "Shopping habits" - reading and speaking. Expressing opinion.
Do nauczenia się: czytać, tłumaczyć i opowiadać str. 94 i 92.
Przepisać: "Phrase book" str. 94, słówka "zakupy" str. 98 - i nauczyć się.
Ex.1-5 page 94 - zrobimy wspólnie.
Do przesłania:
Describe different shopping habits and write which of them you prefer.
(min. 50 słów)
Lesson 2
Subject: Writing an advert for a school bulletin board.
Do przesłania: ex. 8 p. 95
Lesson: 3
Subject: "Shopping habbits" - exercises.
Zeszyt ćw. str. 68-69 - zrobimy wspólnie. / Przesyłają osoby, które nie uczestniczyły w zajęciach online
27.04.2020 - 1.05.2020
Lesson 1
Subject: Present Perfect vs Present Simple
Przepisać definicję z pomarańczowej ramki str. 93 - nie przesyłać
Ex. 8, 9 p. 93 - only the answers - we will do it together.
Ex. 6 p. 92 - everything - we will do it together.
Lesson 2
Subject: How good is your country at recycling?
Workbook exercises, pages: 66-67 - we'll do it together.
Praca domowa w parach na oceny: ułożyć co najmniej 15 zdań
ze słówkami ze str. 98. W pary uczniowie dobierają się sami (poza zajęciami).
Here are some of your works (nie trzeba przepisywać):
By K.P.:
A mysterious envelope has come to our office
this morning. It was paper. It was light, plain, rectangle. A friend put it in
a file. The file was made of cardboard. I saw that it was also thick and stiff.
We hid it on the desk behind a pot plant. We locked the office with a key. I wrote
a letter to my boss in the morning. Suddely my pencil broke. I had to use
a pencil sharpner. I pinned the letter to the file with a paperclip. The boss collected
all stationery in a secret envelope. It turned out that there was a bonus for us.
By M. P. and K. B.:(I've changed the names in the story).
It was a clear morning.
Mary and Kate approached the noticeboard
K: Oh, something new has appeared.
M: Have you heard that our school is involved in saving the planet?
The girls looked at the noticeboard for a moment.
It turned out that in their school you can exchange cardboard, glass, metal, paper and plastic.
After
a while, they noticed that a competition was being organized for the
most ingenious outfit constructed of secondary materials.
M: Wow, Kate, it's something for us!
K: *points the grand prize*
- in total, it would be nice to win such jewelry.
After returning home, the girls began to talk about the hand-made design.
K: It should be leather, light and plain.
M: And I think the outfit must be colorful, shiny and made of fabric.
Mary leaned on a soft tablecloth and thoughtfully began to turn the button.
After agreeing on a few rules, they started reviewing the materials.
Kate found string, scissors and rubber in the cabinet.
Mary started sketching the pattern.
The girls sat on the stools and began to create a costume.
A week later a competition took place. The outfit they presented took first place.
Finally, the winners raised a glass prize.Lesson 3
Subject: Test from unit VI
Wykonać do zeszytu same odpowiedzi do testu (bez słuchania) i przesłać do nauczyciela.
Test będzie zamieszczony na Skypie, zaś do osób, które nie mają Skype'a
- przesłany e-mailem.
22.04 - 24.04.2020
Lesson 1
Subject: "Reuse, renew and recycle" -
reading and understanding a text about recycling.
Exercise 4 page 92
1. Flags are usually made of thin fabric.
2. This flag is different because it's made from plastic cups.
3. He wanted to show his patriotism in this way.
4. They made stools from thick cardboard boxes.
5. We can make colourful ornaments from glass jars.
6. We can use wooden or shiny metal buttons to make jewellery.
Przepisać materiały, kształty i inne cechy str. 98 i nauczyć się ich - nie trzeba przesyłać.
Lesson 2
Subject: Present Prefect vs Past Simple - exercises.
Do przesłania: ćw. 1, 2, 3 str. 64 z zeszytu ćwiczeń.
Osoby, które nie uczestniczyły w zajęciach online przesyłają
str. 64-65 z zeszytu ćwiczeń (bez ćwiczenia na słuchanie)
15.04-21.04.2020
Temat 1: Teens' Time: Everyday gadgets - reading and speaking.
Ex 2 page 90
1. Stationery is a kind of small
gadgets connected with paper like:
staplers, paperclips and pencil sharpeners.
2. The first stapler was owned by Louis XV - the French king.
3.He came from France.
4. It was quite big and heavy. It weighed almost one kilogram.
5. He always keeps it in his bag.
Temat 2: Present Perfect vs Past Simple
1. Present Perfect - czas ten wyraża czynność, która miała już miejsce (wydarzyła się),
ale ma wpływ na obecną sytuację (jej skutki są widoczne w teraźniejszości) oraz doświadczenia życiowe.
Określenia czasu:
already - już
since - od
for - przez
yet - już ? jeszcze (x)
still - nadal
lately, recently - ostatnio
Podmiot + have /has + III forma czasownika + reszta zdania.
Mike has been to the seaside.
Has Mike been to the seaside?
Yes, he has. /No, he hasn't.
ever - kiedykolwiek
never - nigdy
Have you ever ridden a skateboard?
Yes, I have. / No, I haven't.
2. Past Simple
Czynność odbyła się w ściśle określonej przeszłości.
Kilka czynności odbywało się jedna po drugiej.
Określenia czasu:
yesterday - wczoraj
2 days (weeks, months, years, minutes) ago - 2 dni temu
last week (month, year, Monday, spring, May) - w zeszłym tygodniu
in 2019
II forma z tabelki / czasowniki regularne + -ed
Mike went to the seaside last summer.
Did Mike go to the seaside last summer? go- went
Yes, he did. / No, he didn't.
Mike didn't go to the seaside last spring.
Where did Mike go?
Lesson 3
Subject: Household objects and stationery.
Przepisać słowniczek str. 98 'Przedmioty"
(do wazonu)
Nauczyć się czytać, tłumaczyć i opowiadać str.90 oraz
notatki spod tematu.
Ćw. 7, 8 str. 91 z podręcznika.
Przeczytać objaśnienia do czasów Present Perfect i Past Simple
w zeszycie ćwiczeń str. 100 i 102
UWAGA: powyższy materiał wysyłają tylko osoby,
które nie uczestniczyły w lekcjach online.
.............................................
Na oceny:
1. Opowiadać o przyszłości, według ćwiczenia 8 str.81 lub nauczyć się czytać i tłumaczyć str.80
(na 6*: oba zagadnienia).
2. Odmiana "Future Simple"
3.Słówka na pamięć: fantastyka naukowa i kosmos - str.84
NOWY MATERIAŁ: 2.04- 8.04
Temat 1: Consolidation of Future Simple.
FUTURE SIMPLE
will not = won’t
Skrócona forma od will = ‘ll
np. you will = you’ll
Temat 2: Can you do it? Samoocena z rozdziału VI.
Ćw. 3 i 4 str. 82-83 do zeszytu same odpowiedzi.
Ćwiczenie dodatkowe dla ochotników*: ex. 5 p. 83
Temat 3: Explorers' Club: Futuristic inventions.
Przeczytać tekst str. 86; odpowiedzieć na pytania True/False str. 87
.........................................................................................................................................
26 marca-1 kwietnia
TEMAT 1: Reading and writing: “In the future”.
Uzupełnić zeszyt ćw. do tego tematu: str. 60, 61. Nauczyć się słówek: “Kosmos” - str. 84.
TEMAT 2: Future Simple - speaking and writing a blog
Podręcznik: ćw. 8 str. 81 ( wpis na blogu). Nauczyć się słówek: “Fantastyka naukowa”
- str. 84.
- str. 84.
TEMAT 3: Revision of unit VI “In the future”
Zeszyt ćwiczeń str. 62-63
.............................................................................................................................................
Poprzedni materiał (żeby wszystko było w jednym miejscu):
Czytać i tłumaczyć "Teens' Time" str. 76
Przepisać do zeszytu czasu Future Simple str.101
Ćw. 7, 8 str. 77 z podręcznika - same odpowiedzi
str. 78 "Science fiction", ćw. 2 i 3 str. 78- podręcznik - same odp.
Słówka ze słowniczka - "Fantastyka naukowa" str.84
Ćw. 4 str. 79 do zeszytu oraz ćw. 6,7 str. 79 do zeszytu
Uzupełnić zeszyt ćwiczeń str. 56- 59
"In the future", ćw. 2 str. 80 - podręcznik - same odpowiedzi
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz